Mijn favorieten

Verkoop

Om uw woning zo goed mogelijk te verkopen, maken wij graag een afspraak bij u thuis! Wij zullen onderstaande stappen met u bespreken. Bel met 0570-686868 voor een vrijblijvend gesprek.

Woning verkopen volgens ons ‘Helder’ stappenplan
 
 1.         Kennismaken.
We komen bij u thuis. Natuurlijk om te kijken en om te praten over de aanleiding om te verkopen, uw woonplannen en uw globale financiële situatie. Alles wat u belangrijk vindt, komt aan de orde. Zo heeft u voldoende informatie om te besluiten met ons naar de volgende stap te gaan.
 
2.         Voorbereiding verkoop.
Na een inspectie van uw woning kunnen wij u op basis van onze marktanalyse een realistisch beeld geven van wat mogelijk is. Wij geven u inzicht in verkoopprijzen van recente verkochte woningen en bepalen de positie van uw woning ten opzichte van concurrerende woningen. In overleg met u stemmen we de vraagprijs vast. Wilt u juist een scherpe vraagprijs of juist niet? Alles is mogelijk.
 
3.         Optimale presentatie van uw woning.
Op welke wijze kan de opbrengst gemaximaliseerd worden? Opruimen, klussen, woningstyling of de woning in de huidige staat laten? Wij adviseren u graag aan de hand van onze menukaart met presentatiemiddelen. In één oogopslag ziet u wat er allemaal kan én wat het kost. Zo zorgen wij dat uw woning het beste gepresenteerd wordt tussen het aanbod op Funda! Ook hier geldt: wij adviseren, u beslist.
 
4.         Bezichtiging.
Dan wordt het spannend. Een bezichtiging! Wij zorgen ervoor dat een gecertificeerd makelaar – Marieke de Wit of Bram Kamphuis – de kijkers begeleidt en de ‘unique selling points’ en bijzonderheden van de woning bespreekt. Wij nemen de tijd voor elke bezichtiging. Na afloop laten wij u weten hoe het gegaan is en welke afspraken zijn gemaakt. Na een aantal dagen bellen wij de gegadigden om de belangstelling voor een volgende stap te peilen.
 
5.         Onderhandelen.
Goed nieuws! Iemand wil uw huis kopen en er wordt onderhandeld over de prijs. Onze makelaar bespreekt elk bod direct met u. Is het bedrag hoog genoeg? Wat zijn de overige voorwaarden?
 
6.         Verkocht.
Wij stellen de NVM-koopakte op en zorgen dat juridische zaken goed geregeld worden. Wij zorgen dat de bedoeling van beide partijen in de juiste juridische context wordt geplaatst. Bij complexe situaties kunnen wij terugvallen op de juridische dienst van de NVM. Ook dat hoort bij onze service aan u, onze klant. Wij leggen u graag uit wat de bepalingen in de koopakte betekenen. Daarna is het zaak dat beide partijen bij ons op kantoor de akte komen tekenen. Gefeliciteerd met de verkoop van uw huis!
 
7.         De overdracht.

Dan is er nog één cruciale stap: de overdracht bij de notaris. Eerst maken wij een afspraak met u en de kopers voor een laatste inspectie van de woning. Zo voorkomen wij onduidelijkheden achteraf. De meterstanden worden opgenomen en dan trekt u voor het laatst de deur achter u dicht. Samen gaan wij naar de notaris voor de overdracht. En dan, tot ziens? Graag, want u altijd bij ons terecht voor vragen en advies. Want ook dat hoort bij ons idee van ‘heldere’ service.
 
 


­